översvämming i källaren och köket!

pappa ropade på mig får typ två timmar sen och fråga vad jag gjorde (han hörde ett jätte konstigt ljud) jag skrek att det var han som kokade ägg för det lät helt seriöst som de.
så springer båda ner till köket där ljudet kommer ifrån, vi kollar typ in i köksluckan närmast golvet och pappa såg att det lyste eller ngt men vi hittade inget bara ett jätte högt ljud av typ som ett vattenfall.
jag satte mig på golvet för att kolla närmare och då känne rjag hur mina knän blir helt blöta så jag bara skriker till pappa att det är översvämmning och vi öppnar luckan igen och där bara väller det ut vatten.
jag springen ner i källaren och ser att hela golvet är täckt av vatten, det var ungefär 1,5 dec m vatten.
och det droppar från hela taket, jag springer in i vårat föråd där jag vet att vatten ledningarna sitter och där är det världens vattenfall. jag skriker till pappa och han försöker ringa till föreningen så till slut efter typ 20 min kommer dom och stänger av huvudvattnet. hela källar gången som går till grannarna var helt fyllt med vatten också.
vi fick nya vatten rör och hela skiten för 2 månader sen.
nu har vi hållt på och sugit upp vatten i typ 2 timmar. och torkat uppe i köket.
imorgon kommer rörmokaren hit och ska fixa och sen ska vi nog få allt nytt eftersom det är trä och det suger åt sig vatten och då blir det möggel.
nu har vi inget vatten så vi får typ springa ut och kissa. haha
men ska försöka sova nu.
KISS


Kommentarer
Postat av: frida

oj :O

2010-04-16 @ 09:42:40
URL: http://karinfridarooth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0