Operation

Hej.
Vaknade strax efter 8 idag. Frida kom då och vi skulle äta frukost tillsammans, men kom ju på att jag inte fick äta eftersom jag skulle opereras så hon fick äta själv medans jag fick nöja mig med ett glas vatten.
Mamma och mormor kom runt 10. Dom drack kaffe och sen åkte frida och mormor. Då fixade vi lite med min balklänning och sen duschade jag. Kl 12 gick vi till sjukhuset, fick sitta ner och vänta eftersom jag hade tid 12.30. Men det var försenat en timme ungefär tror jag. Fick till slut komma in och byta till knästrumpor och en morgonrock. Fick en kanyl insatt och sen gick vi mot operations salen.
Fick lägga mig på sängen med armarna ut och dom gav mig sprutor mot illamående och armband som trycker mot nå punkter som också hjälper mot illamående, sist jag opererade mig så mådde jag väldigt illa efter operationen och spydde! Sen blev jag yr och fick syrgasmask, som jag knappt fick nå luft i. Han frågade flera gånger om det kändes bra, vågade inte säga att jag knappt fick luft så jag sa ja, men han såg tydligen på sin apparat att jag hade svårt så han lättade på den! Sen somnade jag och vaknade på uppvaket. Var hur pigg som helst och hade knappt ont. Dom sa åt mig att vila, men kunde inte så låg bara och kolla runt på allt. Efter 30 min kommer han och frågar hur jag mår och jag säger att jag är pigg och kan inte sova och har knappt nå ont, så då får jag åka ut till ett annat ställe där mamma också kom. Fick varmchoklad och mackor och sen kissade jag och åkte hem.
Trodde faktiskt att det skulle göra ondare än vad det gjorde, men det känns knappt. Det gör så klart ont när jag rör armen, när jag går i trapper och sitter!
Skriver det här tråkiga bara för att jag inte kan sova..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0